Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa Centralna: Pociągi wróciły punktualnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
17-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa Centralna: Pociągi wróciły punktualnie
fot. PKP SA
Przebudowa układu torowego stacji Warszawa Centralna zakończyła się w terminie – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Od dziś dworzec jest ponownie otwarty dla podróżnych. Dodanie przejścia rozjazdowego poprawiło przepustowość stacji, zapewniając większą elastyczność w prowadzeniu ruchu.

Zgodnie z planem wszystkie prace udało się zakończyć w ciągu 9 dni (8-16 listopada). Przez ten czas pracownicy wykonawcy (Kombudu) wybudowali nowy trapez rozjazdowy – dwie pary rozjazdów, zapewniające dodatkowe możliwości przejazdu między torami stacji. Przydadzą się one w codziennym zarządzaniu ruchem, ale także podczas modernizacji warszawskiej linii średnicowej, planowanej (w części obejmującej tunel przez stację Warszawa Centralna) na okres po roku 2030.

Jednocześnie wymieniono urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji. Zamknięcie wykorzystano ponadto do wymiany zużytych rozjazdów na przystanku i posterunku odgałęźnym Warszawa Włochy.

– Dzięki pracom Warszawa Centralna obsłuży więcej podróżnych. Od 14 grudnia 2025 r. pociągi będą mogły kursować przez stację częściej – co [niespełna] 4 minuty zamiast obecnych 5. To oznacza, że przepustowość obiektu wzrośnie z 24 do nawet 32 pociągów na godzinę – zapowiadają PLK SA. Liczby podane w ostatnim cytowanym zdaniu dotyczą oczywiście obu kierunków łącznie.


Umowę w sprawie inwestycji podpisano 15 września bieżącego roku. Jej wartość netto wyniosła 6,5 mln zł.

Zamknięcie na 9 dni największej stacji w centrum Warszawy było dużym wyzwaniem logistycznym. Pociągi, które nie mogły się w tym czasie na niej zatrzymywać, kierowano objazdami przez pobliski przystanek Warszawa Śródmieście oraz przez stację Warszawa Gdańska. Część pociągów jadących z kierunku zachodniego skrócono do stacji Warszawa Główna, a te ze wschodu – do Warszawy Wschodniej. Koleje Mazowieckie i PKP Intercity wprowadziły na ten czas wzajemne honorowanie biletów na linii średnicowej, a także na odcinkach Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna i Warszawa Zachodnia (peron 9) – Warszawa Gdańska.

O ile punktualne zakończenie tak wymagającej inwestycji w tak ważnym miejscu zasługuje na pochwałę, zastrzeżenia może budzić sposób, w jaki zarządca infrastruktury informował o zbliżających się utrudnieniach. Szerzej pisaliśmy tym tutaj. Wiele do życzenia pozostawiała także koordynacja działań ze strony samorządu Warszawy: od czwartkowego wieczora 13 listopada do końca niedzieli 16 listopada z powodu remontu wyłączono z użytku linię metra M1 między stacjami Wilanowska i Słodowiec – podczas gdy wystarczyłoby przesunięcie terminu choćby o tydzień, by oba przedsięwzięcia nie nakładały się na siebie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie i PKP Intercity o zamknięciu Warszawy Centralnej

Pasażer

Koleje Mazowieckie i PKP Intercity o zamknięciu Warszawy Centralnej

Koleje Mazowieckie, PKP Intercity 05 listopada 2025

PKP SA: Jest przejście z Dworca Centralnego do Varso Tower

Pasażer

PKP SA: Jest przejście z Dworca Centralnego do Varso Tower

Roman Czubiński 03 października 2024

Wreszcie otwarte zostanie przejście pomiędzy Centralnym a Varso Tower

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie i PKP Intercity o zamknięciu Warszawy Centralnej

Pasażer

Koleje Mazowieckie i PKP Intercity o zamknięciu Warszawy Centralnej

Koleje Mazowieckie, PKP Intercity 05 listopada 2025

PKP SA: Jest przejście z Dworca Centralnego do Varso Tower

Pasażer

PKP SA: Jest przejście z Dworca Centralnego do Varso Tower

Roman Czubiński 03 października 2024

Wreszcie otwarte zostanie przejście pomiędzy Centralnym a Varso Tower

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij